Az utóbbi két évtizedben az emberek többségében negatív asszociációkat keltett a digitális lábnyom fogalma. Magánszemélyként a digitális lábnyom azokat az adatokat, általunk kreált digitális tartalmakat, hozzászólásokat, beszélgetéseket és fényképeket jelenti, amelyeket mi magunk viszünk fel az internet adatbázisába. Így való igaz, az emberi meggondolatlanság csapdája miatt féltük az internet hatalmát. Azonban üzleti téren egy új árnyalata jelent meg ennek a fogalomnak, ami korántsem bír ilyen negatív jelentéskörrel. Az üzleti digitális lábnyom mindazt a tartalmat és online teremtett business profilt jelent, amely valamilyen képet formál a vállalkozásunkról a fogyasztók és versenytársaink szemében. Fontos fogalommá nőtte ki magát, amely az üzleti marketing világában egy meghatározó aspektusa lett a vállalatiprofil-építésnek.

Elsőként azokat az alapvető elemeket érdemes figyelembe venni, amelyek a legfontosabb részeit képezik a webes tartalomgyártásnak: a weboldalunk összes tartalma. Mielőtt még azt gondolnánk, hogy ezzel semmilyen új információt nem osztottunk meg, kifejtjük, hogy mit értünk ez alatt. A branding fontos eleme annak az üzleti profilnak, amelyet a fogyasztóink fejében szeretnénk megjeleníteni, ha vállalkozásunkra gondolnak. Kialakítottunk az évek során egy személyiséget, egy üzleti irányvonalat, értékeket, saját morált, amelyet minden területen képviselni szeretnénk. Nos, a weboldalunk és a megosztott tartalmak, blogposztok, termékoldalak, képek és videók valóban tükrözik ezt? Úgy kell kialakítanunk a webes felületet, hogy elhelyezzük vele a vállalkozásunkat a piacon, miközben a megfelelő célközönséget szólítja meg. Vajon sikeres konverziós rátával dolgozunk?

A sikeres üzleti digitális lábnyom kiépítése

Ha mindezekre megvannak a válaszaink, akkor ugorhatunk egy lépcsőfokot a sikeres üzleti digitális lábnyom kiépítésének útján. Ha mindent megtettünk saját felületünkön, hogy a lehető legjobban adjuk vissza vállalatunk értékeit, akkor ideje ellenőrizni, hogy más weboldalakon, értékelésekben és tőlünk független site-okon is hasonló véleménnyel jelennek-e meg rólunk posztok és feljegyzések. Ugyanis manapság a fogyasztók egyre öntudatosabbak, és vásárlás előtt meg szeretnének róla bizonyosodni, hogy jól döntöttek. Így ezt természetesen nagyban befolyásolja mások tapasztalata. Érdemes ezek mellett az oldalunkra mutató backlinkeket is végpásztázni, nehogy olyan legyen közötte, amely kompromittáló lehet vagy épp vírust hordoz.

Mindezek után pedig saját dolgozóink jönnek a sorban. Erre az egyik legjobb példa a LinkedIn weboldala: a business világ Facebook-ját egyre többen használják nem csak Magyarországon, de világszerte is. Értelemszerűen tehát munkatársaink is aktívan tevékenykedhetnek a felületen, amelyet természetesen saját hasznunkra is fordíthatunk. Kollégáink konferenciák, megbeszélések és hasonló üzleti szociális események során rengeteg új kapcsolatot építhetnek. Ezt a networkot kihasználva bizonyos időközönként megoszthatnak a vállalattal kapcsolatos tartalmakat, kommentáljanak eseményeket vagy ajánljanak termékeket, ha tehetik. Ezek is ugyanúgy az üzleti digitális lábnyom részei, mint mondjuk az oldalunkon lévő chatbotok és éjjel-nappal elérhető ügyfélszolgálati munkatársak üzenetváltásai a fogyasztóval.

Amint látjuk, az üzleti digitális lábnyom korántsem negatív fogalomként értendő a B2B és B2C világban. A business marketing része lett, amely ezen felül sok apró aspektusból épül fel, amelyeket figyelni és monitorozni szükséges ahogyan bővül a vállalkozásunk és az online jelenlétünk is folyamatosan erősödik. Azt is látjuk, hogy évről évre fontosabb a sikeres tartalomgyártás, szöveges és képi formában is, így a SEO sem elhanyagolható szempont a megfelelő üzleti digitális lábnyom kialakításában. Emellett figyelni kell a legújabb trendeket, kialakult keresési szokásokat, a böngészők algoritmusait és a piaci változásokat. Ezekhez szükséges igazítanunk a vállalati brandet, ami pedig átalakítja a digitális lábnyomot is. Ez tehát egy folyamat, ami alapjaiban határozza meg a fogyasztók vállalatunkról kialakított képét.

Céges weboldal készítés

A sikeres céges weboldal készítés komplex feladat: webfejlesztők, vizuális tervezők munkái, amelynek ma már nélkülözhetetlen eleme a keresőoptimalizálás és a konverzióoptimalizálás.

Tovább