Tartalomoptimalizálás során az első lépés, hogy van egy adott témánk, egy információ, amelyről tartalmat szeretnénk gyártani. Itt lehet szó egy index oldalról, blogposztról, termékoldalról, landing page-ről és még sorolhatnánk. Általában van egy elképzelésünk, hogy ezt hogyan és miként képzeljük el: a fejünkben kiválasztottuk a megfelelő kifejezéseket, a hozzá tartozó long-tail kulcsszavakat, utána pedig megírjuk a tartalmat. Ez ilyen egyszerű lenne? Sajnos nem. A tartalomoptimalizálás rengeteg kutatómunkát és precíz, részletes, időigényes feldolgozást foglal magában. Hogy mit értünk ez alatt, azt most kifejtük.

Az első lépés valóban annak az információnak a megléte, amelyet valamilyen formában szöveges környezetbe szeretnénk vinni. Vannak ötleteink kulcskifejezésekre is, amelyeket használhatnánk a szövegírás során. Azonban ezeket először is fel kell mérnünk: milyen erősek ezek, valóban relevánsak-e a tartalomhoz, érdemes-e e köré építeni a tartalmat vagy annyira gyenge, hogy felesleges felhasználnunk. Az analitika során ezek mellett az információk mellett új kulcskifejezésekre bukkanunk, amelyek általában jobban, mint a saját ötleteink, ugyanis számadatokkal van alátámasztva azok Google algoritmus szerinti sikeressége. Miután a megfelelő kifejezések kiválasztásra kerültek a tartalomoptimalizálás során, jöhet a szövegírás.

Tartalomoptimalizálás helyesen

Beépítjük a szövegbe a kulcsszavakat, de nem mindegy, hogy hova, hányszor, és milyen formában. Például nem ragozhatjuk azt, különben már nem számít kulcskifejezésnek. Emellett a szöveg hosszának megfelelő mennyiségben kell ezeket elszórni a szövegben, nem lehet belőlük túl sok, de túl kevés sem, különben a Google rossz minősítést ad a szövegnek. Emellett a címben és néhány alcímben is kötelezően meg kell jelennie, hogy releváns legyen a tartalom. Mint látjuk, a tartalomoptimalizálás valóban sok összetevőből áll, és egy-egy apró hiba is rossz helyezési eredményekhez vezethet. Egy dolgot saját szövegírónk is biztosan megtanult munkája során: „A keresési trendek változásával újabb tartalomra van szükség; az újabb tartalom pedig még egy szöveg, amely tartalomoptimalizálás nélkül csak eltűnik a Google sűrűjében.”

Havidíjas keresőoptimalizálás

SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálás ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Tovább