Napjaink marketing trendjei között már alapvető elemnek számít a keresőoptimalizálás, és iparágtól, szektortól függetlenül vált kötelező részévé az általános üzleti stratégiának, legyen szó akár kis-vagy középvállalkozásokról a multinacionális cégek melletti versenyben. Azonban amilyen egyszerűnek tűnhet először a folyamat, olyan sok apró buktatót rejthet egy laikus számára. A megfelelő keresési kifejezések beillesztések csak egy lépése ennek, de máris rengeteg kérdés merülhet fel már ennél a pontnál: honnan tudom, hogy mi számít megfelelőnek? Miből mennyit érdemes a szövegbe beletenni? Milyen arányban szükséges ezeket elhelyezni a szövegben? Mint látjuk, a keresési kifejezések kiválasztása sem oly könnyű feladat. De akkor mégis mi kell ahhoz, hogy garantált keresőoptimalizálás helyezés legyen az eredmény?

Fontos előbb tudnunk, hogy mit értünk garantált keresőoptimalizálás helyezés alatt: a megfelelő long-tailek az egyre bővülő optimalizált tartalom. A long-tailek azok a kulcskifejezések, amelyekben szerepel a fő shorthead, tehát a rövid központi elem, de maga a long-tail 2-3 szóból áll, és e köré építjük fel a szövegünket. Alapvetően a long-tailek használata statisztikán alapszik. Az Amazon könyvesbolt példája az egyik legjobb szemléltetés. Az Amazonon például könyvek milliói érhetők el online, és ez amiatt is van, hogy a legnagyobb bevétele nem abból van e téren a vállalatnak, hogy a best-sellereket nagy példányszámban eladja, hanem azokból a kevésbé keresett, de számban sokkal több könyvből, amelyet a vásárlóközönség csak egy bizonyos csoportja keres. Tehát fókuszált értékesítés zajlik a választási lehetőségek bővítésével.

A keresőoptimalizálás a gyakorlatban szintén valahogy így néz ki. Természetesen a SEO egészének sokkal több eleme van a tartalomoptimalizálás mellett a weboldal programozásától a backlinkektől kezdve a linkprofil elemzésig, de a kulcskifejezések terén ez a gondolkodásmód lett a meghatározó, amely által szűrni tudjuk a számunkra fontos kulcsszavakat és nagyobb eséllyel találja meg a célközönségünk a nekik szánt tartalmat. A Google az új BERT-algoritmussal támogatja is a long-tailek használatát, így a technikai feltételek is kedvezőbbek lettek az utóbbi egy évben. Valamint nem csak egy tartalmat lehet egy adott kifejezésre optimalizálni. Tegyük fel, hogy van egy szolgáltatói oldalunk, egy hozzá tartozó termékoldal, meg még egy blogposzt is. Így tehát ha ügyesek vagyunk, az első 10 találatból mondjuk 3 már a miénk. Ezt értjük garantált keresőoptimalizálás helyezés alatt.

Havidíjas keresőoptimalizálás

SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálás ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Tovább