Alapvetően a marketing világában már nem kérdéses, hogy miért fontos egy megkapó logó, szlogen, dal vagy felirat: az emberek így azonosítanak termékeket, minőséget, és ezekhez pedig érzelmek társulnak. Az ikonikus logók, mint a Coca-Cola felirat, vagy épp az Adidas 3 csíkja, vagy a Nike pipája nem csak egy kép, hanem egy szimbólum lett az emberek szemében, amely társul a vállalat által képviselt irányvonalakkal és elvárásokkal. A nagyarculat tervezés egyik lépése, hogy kialakításra kerül a vállalati imázs, az általuk képviselt értékek, a termékek megjelenítése, a weboldal felépítése és magának a cégnek a piaci pozícionálása is szerepel. De mit csinálunk akkor kisarculat tervezés során? Valóban fontos ez?

Kisarculat tervezés során a cég kisebb információhordozó eszközei kerülnek megtervezésre és kialakításra. Ilyenek például a névjegyek, levelezőpapírok, a használt színvilág és vizuális elemek, illetve maga a logó. A fentiek tekintetében talán már nem szükséges részletezni, hogy miért is olyan fontos egy megkapó logó kialakítása. Gyakran azonban abba a hibába esünk, hogy magunk szeretnénk elvégezni ennek a készítését, mert alapvetően nem tartjuk bonyolult folyamatnak: egy felirat és egy embléma. Azonban a logó érzelmeket, emlékeket vált ki a fogyasztóból, csakúgy, mint a Coca-Cola esetében az íze, a kedvenc karácsonyi reklám vagy éppen csak a hűsítő érzés, amikor nyáron egy pár jégkockával megiszunk egy pohárral. Egy vállalati logóban is hasonló érzéseket keresünk. Így nem kérdés, hogy professzionális tudásra van szükség ezek megalkotásakor.

Vállalati arculattervezés – kisarculat tervezés és kreatív design

A grafikai tervezés egyik eleme a kreatív design, amely úgy alakítja ki ezeket a kisebb információhordozó eszközöket, így a logót is, hogy tükrözzék a vállalati arculat fontos tulajdonságait. A kisarculat tervezés során tehát ezek a leginkább aprónak tűnő, de érzelmekre és az emberi kognitív minőségre ható részletek kerülnek kidolgozásra, amelyek bizalmat szakértelmet és minőséget sugároznak. Természetesen a nagyarculat tervezés része, hogy a kisarculati elemek is beépítésre kerülnek, de a nagyarculat tervezés akkor a legfontosabb, amikor el szeretné magát helyezni a vállalkozás a piacon, vagy épp újrapozícionálás a célja. Így legyen szó kis- vagy nagyarculatról, a design és kreatív tervezési munka szorosan az ügyféllel együttműködve történik, hiszen az ő igényeire és vállalatának profiljára lesz szabva minden egyes eszköz, amely őt vizuálisan képviseli a piacon.

Arculattervezés

Idővel változnak az ügyfelek, a piac, és ehhez alkalmazkodva a vállalkozásunk is.
A változásokhoz való igazodás egyik alapeleme a céges arculattervezés!

Tovább