Manapság a telefonos applikációk fontos részét képezik a mindennapi életünknek: egészségügyi appok, fitness alkalmazások, diétát, meditácót, nyelvtanulást segítők vagy éppen csak egy-két játék, amellyel elütjük az időt a metrón. A legújabb statisztikák szerint a mobil alkalmazások majdnem egyharmadát böngészés közben fedezik fel az emberek. Ez egy igen jelentős hányadnak számít mind az induló, mind pedig a már piacon lévő applikációk tekintetében. Kérdés lehet azonban, hogy ha egy alkalmazás megjelenik az AppStore-ban vagy a Google Áruházban, akkor hogyan tudom ezt webes felületen is promotálni? Itt jön be a képbe a mobil keresőoptimalizálás, hiszen „ahol keresés van, ott SEO is van”.

A különböző mobil applikációk többféleképpen jelenhetnek meg a Google keresések között. Lehetnek apró „snippet”-ek, amelyek tulajdonképpen egy rövid headline-os, képpel ellátott linkek az alkalmazás Google Áruházas vagy AppStore-os felületére. Megjelenthetnek applikáció csomagok részeiként is: egy-egy keresőkifejezésre a Google kereső kidob számunkra egy „csokor” alkalmazást, amelyet megfeleltet annak a keresési kritériumnak az algoritmus szerint. Azonban amivel még inkább segíteni tudjuk alkalmazásunk helyzetét, az egy dedikált landing page kialakítása. A landing weboldal optimalizálása pedig már a mobil keresőoptimalizálás fontos eleme.

Milyen szerepet játszik egy landing weboldal a mobilalkalmazás életében?

Ezt az oldalt a megfelelő online marketing elemekkel, UX Design tervezéssel és Call to Action (CTA) menüpontokkal, felületekkel ellátva egy figyelemfelkeltő és meggyőző felületet hozhatunk létre, a domain oldalt pedig azzal is erősíthetjük, hogy az AppStore-ból vagy a Google Áruházból egy-egy link mutat erre a landing oldalra, amely kiemeli az app feature-öket és eladhatóbbá is teszi, emellett pedig plusz forgalmat generál. Így azt a majd 30% potenciális vásárlót sem veszítjük el, akik esetlegesen böngészőn keresztül találnának ránk. Az Áruházas oldalt is érdemes optimalizálni, így egy kiválasztott kifejezésre nagyobb eséllyel jelenik meg a landing page és az applikáció letöltéshez vezető linkje is. A mobil keresőoptimalizálás tehát remek módja annak, hogy alkalmazásunk elkerülhetetlen megoldásként tűnjön fel a célközönségünk előtt.

Havidíjas keresőoptimalizálás

SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálás ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést DigitalBizz módra!

 (+36 30) 686 8893

marketing@digitalbizz.hu

További elérhetőségeink